Migren Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Halk arasında kronik baş ağrısı olarak da bilinen migren, baş bölgesinde yaşanılan ağrı, sancı ve baskıların sürekli olarak devam etmesi sonrası ortaya çıkar. Migren bireyin hayatını ciddi ölçüde olumsuz etkilemekle birlikte yüksek derecede ilaç kullanımına da yönlendirir. Migrenin oluşum nedenleri ise beyindeki bazı damarların gevşemesi ve kasılması şeklinde tanımlanabilmektedir. Migrenin belirtileri ise şu şekildedir;

• Baş ağrısı ile birlikte oluşan mide bulantısı.
  • Işığın rahatsız etmesi, baş ağrınızı arttırması.
  • Günlük aktiviteleri yapamamanız ve uyku problemi yaşamanız.
  • Ağrıların kronik bir şekilde olması ve uzun süre geçmemesi.

Yukarıda yer alan belirtilerin oluşması halinde mutlaka doktorunuz ile iletişime geçmeniz ve tedavi yöntemini belirlemeniz gerekir. Günümüzde en çok tercih edilen ameliyatsız migren tedavisi ise B0T0KS ile yapılmaktadır. Kadınlar başta olmak üzere günümüzde bireylerin en çok yaşadığı hastalıklar arasında hiç şüphesiz migren rahatsızlığı yer almaktadır. Kronik bir baş ağrısına sebep olan migren, verdiği ağrı ve acının yanı sıra bireylerin fazla ilaç kullanımına da sebep olur. İlaçların zararlarından ve ağrılardan kurtulmak isteyen bireyler ise ameliyatsız migren tedavisini tercih etmektedir. Her ne kadar cerrahi yöntemler ile migren tedavi edilebilse de gelişen tedavi imkanları sayesinde artık ameliyatsız bir şekilde migreni önlemek mümkündür. Ayrıca etkisinin uzun süre devam etmesi, ilaç kullanımının azaltılması da yine cerrahi yöntemlere bağlı olarak ameliyatsız migren tedavisinin seçilmesine neden olur.

Botoksla Migren Tedavisi

Ameliyatsız estetik operasyonlar arasında gösterilen botoks yöntemi, yapılan araştırmalar ve incelemeler sonrasında migren tedavisinde de kullanılmaya başlanmıştır. Botoks uygulaması sayesinde yapılan birkaç enjeksiyon işlemi ile ameliyatsız, kesisiz ve dikişsiz bir şekilde migren hastalığından kurtulmak mümkündür. Üstelik uzun süreli olarak sonuç vermesi ve yan etkilerinin de az olması nedeniyle hastalar tarafından sık tercih edilir. Botoks uygulaması ile baş ve boyun bölgesinde beyne sürekli ataklar gönderen, ağrılara yol açan sinir sıkışma noktalarına enjeksiyon yapılmaktadır.

Botoksla Migren Tedavisi
Botoksla Migren Tedavisi Nasıl Yapılır?

Botoksla migren tedavisi hem kısa süren hem de güvenilir yöntemler arasında yer almakla birlikte tedavi süreci de kolaydır. Botoks yönteminde ilk olarak doktor tarafından hasta üzerinde incelemeler yapılmakta ve şikayetlerine bağlı olarak ağrının geldiği bölgeler tespit edilmektedir.
Botoks yönteminin uygulanmasında ise en önemli detay en uygun dozun en doğru yerlere enjekte edilmesidir. Başarılı bir şekilde yapılması halinde ağrılardan uzun süreli olarak kurtulmak mümkündür.

Migren Tedavisinin Riskleri

Hastalar tarafından en çok merak edilen konulardan birisi de migren tedavisinin risklerinin olup olmadığıdır. Doktorlar tarafından yapılan incelemeler sonrasında tedavi sırasında ya da devamında çok fazla risk bulunmamaktadır. Ancak zaman zaman hastanın durumuna bağlı olarak farklı problemler ve sıkıntılar meydana gelebilir. Migren tedavisinin oluşabilecek riskleri ise şu şekildedir;

• Zaman zaman hastanın vücudu kullanılan ilaca alerjik reaksiyon gösterebilir.
  • Uygulama sonrası ciltte hassasiyet ya da enfeksiyon oluşabilmektedir.
  • Çok az bir ihtimal olmasına rağmen tedavinin başarısız olma durumu da bulunmaktadır.

Yukarıda yer alan risklerin oluşması oranı düşük olmakla birlikte hastanın sağlığına bağlı olarak farklı problemler de ortaya çıkabilir.

Migren Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Doktorlar tarafından uzun yıllardır kullanılan ve ameliyatsız olması nedeniyle de migren hastaları tarafından da sıkça tercih edilen botoksla migren tedavisi, güvenilir ve kaliteli bir yöntem olması nedeniyle çeşitli avantajları da beraberinde getirmektedir. Ayrıca gerçekleştirilen tedaviler arasında en az riske ve komplikasyona sahip olan yöntemlerden birisi de botokstur.

• Migren tedavisi yapıldıktan sonra hasta günlük hayatına engel olan ağrılardan kurtulmuş olur.
  • Baş bölgesindeki baskı azalır, rahatlama gelir.
  • Hasta migrenden dolayı kullanmak zorunda olduğu ilaçları bırakır. Bu tedavi sonrasında ilaç kullanımını azaltması beraberinde çeşitli rahatsızlıkların ortaya çıkmasını da önler.
  • İlaç kullanımından dolayı oluşabilecek riskler de yine bu yöntem ile ortadan kaldırılır.
  • Ameliyatsız bir yöntem olması nedeniyle iyileşme süreci oldukça hızlıdır.
  • Başarı oranı yüksek ve operasyon sonrasındaki riskleri en az olan yöntemlerden birisi olarak gösterilir.
Etkisi Ne Kadar Sürer?

Migren tedavisi yapıldıktan sonra uygulanan B0T0KSun etkilerini göstermesi birkaç gün sürecektir. Genellikle tedavi sonrasında ağrılar 3 ile 10 gün arasında azalmakla birlikte bu durum hastaya bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Gerekli sürenin geçmesiyle birlikte hasta ağrılardan 4 ile 5 ay arasında kurtulmaktadır.

Etkisi Ne Kadar Sürer?