Yüz Dolgusu Nedir?

Yüz dolgusunda yapılan işlem basitçe boşlukları doldurmaktır. Yüz ve dudak dolgusu işlemi birbirine karıştırılmamalıdır. Kırışıklıklar botoks tedavisiyle düzeltilir. Yüz dolgusunda boşluklar doldurulur ve daha genç, daha canlı bir görünüm kazandırılır. Yüz dolgusu çeşitli dolgu maddeleriyle veya hastanın kendi yağ dokusuyla yapılabilir. Klinikte cilt muayenesi yapıldıktan sonra doktor dolgu maddelerinin uygulanacağı enjeksiyon bölgelerini hastanın yüzünde işaretleyecektir. Tedavi alanları antibakteriyel maddelerle dikkatle temizlenir. Doktorunuz uygulama sırasında ince kanüller kullanacaktır. Dolgu maddelerini enjekte etmenin en güvenli ve etkili yöntemlerinden biridir. Doktorunuz yüzünüzdeki hedeflenen bir tedavi noktasına küçük kesiler yardımıyla kanüller yerleştirir ve enjeksiyonu gerçekleştirir. Bu işlem her hedef noktada tekrarlanır. Bu yöntem daha kararlı olmakla birlikte bir kan damarıyla karşılaşma riski neredeyse yoktur ve çökme, şişme ve rahatsızlık daha az görülür. Yüz dolgu uygulamasının ne kadar süreceği tedavi edilecek alanların sayısına bağlı olacaktır. Genel olarak işlem 15 ile 60 dakika arasında sürer. Tedaviyi takiben rahatsızlıkları azaltmaya yardımcı olan ve şişmeyi azaltan buz paketleri önerilebilir. Yüz dolgusu prosedüründen hemen sonra günlük yaşamınıza dönebilirsiniz. Yüz dolgusu, yüzdeki yorgun bakışları, yıllarca yavaş yavaş ilerleyen sarkmaları ve estetik olmayan görünümü düzeltirken daha genç bir ifade kazandırır. Yaşlanma, kas hareketleri, yağ kaybı, yerçekimi, güneş hasarı gibi faktörler sonucunda yüzdeki cilt dokusu zarar görür. Yüz dolgu uygulamaları yüz çizgilerinin görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur ve cilt bakım ürünlerinin yapamayacağı şekilde daha estetik ve genç bir görünüm kazandırır.

Yüz Dolgusu Neden ve Kimlere Yapılır?

Yüz dolgusu işlemi yüzün yaşlanmasıyla ilgili çeşitli endişeleri düzeltmek için kullanılabilir:

• Yüz dolgusu işlemi yüz bölgesinde daha genç ve estetik görünüm isteyen bireylere yapılır.
  • Burundan dudaklara kadar uzanan derinin kırışması (gülümseme çizgileri olarak da bilinir) durumunda hacim kazandırılır ve düzleştirilir.
  • Dudak kenarlarındaki dikey çizgiler düzleştirilir.
  • Yanakların şeklini düzeltmek ve dolgun bir görünüme sahip olması için dolgu uygulanır.
  • Gözlerin altındaki çöküntü, boşluk alanlar doldurulur.
  • Sivilce veya su çiçeği kaynaklı izler doldurulur.
  • Alın ve göz çevresindeki dokuları yenileyerek kırışıklığı önlemeye yardımcı olur.
  • Ameliyat gerektirmediğinden yüz dolgusu tedavisi insanların görünüşlerini geliştirmenin en güvenli yollarından biridir.
  • Doktor komplikasyonlara neden olabilecek herhangi bir faktörün olup olmadığını görmek için ilk danışma sırasında hastanın tıbbi geçmişini gözden geçirir ve bir cilt testi uygular.

Yüz dolgusu tedavisi önceki kozmetik işlemlerden sonra kırışıklıkların tekrar ortaya çıkmaya başladığı ağız ve alın çevresindeki alanlara dokunmak için kullanılabilir. Ameliyat gerektirmediğinden yüz dolgusu tedavisi insanların görünüşlerini geliştirmenin en güvenli yollarından biridir. Bir hasta yüz dolgusu yaptırmadan önce, komplikasyonları önlemek için adımlar atmalı ve mükemmel sonuca ulaşılmasına yardımcı olmalıdır. Doktor komplikasyonlara neden olabilecek herhangi bir faktörün olup olmadığını görmek için ilk danışma sırasında hastanın tıbbi geçmişini gözden geçirir ve bir cilt testi uygular. Test sırasında çok az miktarda kolajen önkola enjekte edilir ve alan yaklaşık bir ay boyunca izlenir. Şişme, kızarıklık veya kaşıntı gelişirse hasta muhtemelen yüz dolgusu tedavisi için uygun değildir.

Yüz Dolgusu Neden ve Kimlere Yapılır?
Yüz Dolgusunda Kullanılan Maddeler Nelerdir?

Yüz dolgusunda kullanılan maddeler geleneksel bir cilt bakım masrafının bir kısmıyla daha genç bir görünüm elde etmenizi sağlar. Çoğu oyukları, çizgileri ve kırışıklıkları 30 dakikadan kısa bir sürede doldurur. Yüz dolgusu maddeleri yanakları, çeneyi, çene çizgilerini ve çukurların hacimlerini artırarak canlı ve genç bir görünüm verir.

Hyalüronik Asit yüz dolgusu maddelerinin en popüler olanıdır. Yan etkisi nadirdir ancak enjeksiyon bölgesinde kızarma, şişme ve morarma olabilir. Dolgu maddesi cildin altında küçük yumrular oluşturabilir. (Bu genellikle zamanla gelişen bir sorundur.) Yüz dolgusu işleminin sonuçları iki yıla kadar etkisini gösterir. Bazı araştırmalar tekrarlanan yüz dolgusu işleminin vücudun doğal kolajen üretimini teşvik ettiğini gösteriyor. Bu çizgi ve kırışıklıkların sayısını azalmaya da yardımcı olacaktır. Zamanla aynı görünümü elde etmek için daha az dolguya ihtiyaç duyulur.

Yüz Dolgusu Riskleri ve Komplikasyonları

Yüz dolgusu işlemi hızlı ve kolaydır ancak tüm dolgu maddeleri alerjik reaksiyon riski ve cilt altında küçük bezeler oluşumu gibi bazı risklere sahiptir. Yüz dolgusu işlemi uzman bir ekip tarafından gerçekleştirilmelidir. Bununla birlikte her dolgu maddesi her tür yüz için uygun değildir. Yüz dolgusunun yaratabileceği muhtemel komplikasyonlar şunları içerir:

• Bölge enfeksiyon kapabilir. İlk kızarma, şişme veya ağrı duyduğunuzda doktorunuzu arayın.
  • Antibiyotik almanız gerekebilir.
  • Bölge kanayabilir ya da morarabilir. Yüz dolgusu enjeksiyonundan önce alkol ya da kan inceltici ilaç almayı bırakın. Buna aspirin veya E vitamini de dahildir.
  • Döküntü veya grip benzeri semptomlar gösteren alerjik reaksiyonlar olabilir.
Yüz Dolgusu Riskleri ve Komplikasyonları
Yüz Dolgusunun İyileşme ve Etki Süresi

Yüz dolgusu işlemi sonrasında genellikle iyileşme sürecine ihtiyaç duyulmaz. Bazı hastalarda morarma görülse de kısa sürede iyileşir. Hastalar ayrıca enjeksiyon yapılan yerlerde küçük sızılar hissedebilir. Bunlar da en fazla bir saat içinde kaybolur. Bazı şişlikler de ender olarak görülebilse de en fazla bir hafta içinde geçer.

Kullanılan yüz dolgusu maddesine bağlı olarak etkisi 1 yıl kadar sürer. Geçici dolgu maddeleri olduğu gibi kalıcı dolgu maddeleri olsa da uygulanan işlem geri alınamaz olduğundan çoğunlukla geçici dolgu maddeleri tercih edilir. Geçici yüz dolgusu maddeleri 1 yıl ile 2 yıl içinde kendiliğinden erir.

• Dolgu enjeksiyonu uçuk oluşumunu tetikleyebilir.
  • Yüz dolgusu maddesinin her bir şırıngası yüzlerce dolara mal olur. Maliyetler dolgu türüne bağlı olarak değişir. Kaç tane kullanacağınız, ne sıklıkta olacağı hakkında önceden doktorunuzla konuşun.
  • Genel olarak, herkes yüz dolgusu işlemini bir sorun yaşamadan yaptırabilir. Aspirin, E vitamini veya diğer ilaçlar kullanıyorsanız iyileşme sürecinde bazı morluklar görülebilir.
  • Fiyatın rehberiniz olmasına izin vermeyin. Standart tedavi yönteminden çok daha düşük maliyetli bir dolgu maddesi tedavisi önerilirse kullanılan maddenin kalitesi konusunda bazı tavizler verilmiş olabilir.
  • Tüm yüz dolgusu işlemleri steril aletlerle, tıbbi bir ortamda yapılmalıdır. Evlerde, otellerde, spalarda yapılan tedaviler kim tarafından uygulanıyor olursa olsun tehlikelidir.
  • Dolgu maddesinin korunmasına yardımcı olmak ve enjeksiyon sonrası pigment değişikliklerine karşı korunmak için bölgeyi bir süre güneşe maruz bırakmayın.