Ameliyatsız Terleme Tedavisi Nedir?

Yaz ayları başta olmak üzere terleme sorunu her dönem bireylerin korkulu rüyası olmaya devam etmektedir. Bilindiği üzere vücutta yer alan gözenekler sayesinde yine ideal sıcaklığın oluşturulması için terleme oluşmakla birlikte bu durum sıcak havalarda çok daha fazla yaşanır. Bazı bireylerde bulunan hastalıklar ise terlemenin her dönem aşırı derece artış göstermesine sebep olur. Uzmanlar tarafından gerçekleştirilen terleme tedavisi sayesinde ise ameliyatsız bir şekilde terleme sorunundan kurtulmak mümkündür. Sizler de kokuya ve kıyafetlerinizin görünümünde problemlere yol açan terleme sorunundan kurtulmak istiyorsanız, ameliyatsız yöntemleri tercih edebilirsiniz.

Terleme Neden Olur?

İnsan vücudunda normal bir fizyolojik olay olarak gösterilen terleme, vücudun ısı dengesinin sağlanması için bireyin isteği dışında gerçekleşmektedir. Vücut ısısının artış göstermesi halinde terleme işlemi başlar ve vücudun ısısı düşürülerek, dengelenir. Bu durum her bireyde yaşanabildiği gibi bazı hastalarda ise kronik bir hal almakta ve aşırı terlemeye yol açmaktadır. Ayrıca aşağıda yer alan detaylar da yine terleme bezlerinin çok fazla çalışmasına ve kötü sonuçlara neden olur;

• Sürekli egzersiz, koşma ya da vücut ısısını arttıracak aktiviteler.
  • Sıcak hava, stres durumu.
  • Sıcak ve baharatlı içeceklerin tüketimi.
  • Stres ve anksiyete.

Bu tür sorunları olan bireylerin ilk olarak terlemeyi önleyecek aktiviteler yapması gerekir. Ayrıca yukarıda yer alan nedenlerin yanı sıra bireyin terleme bezlerinde hastalıklar oluşması halinde terleme meydana gelir ve bu durum kronik bir hal alır. Mutlaka doktora başvurulması ve terleme tedavilerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Terleme Neden Olur?
Ameliyatsız Terleme Tedavisi Çeşitleri

Ameliyatsız olarak gerçekleştirilen terleme tedavileri bulunmakla birlikte bunlardan en fazla dikkat çekeni ve tercih edileni botoks tedavisidir. Ayrıca botoks dışında losyon ve iyontoforez tedavileri de tercih edilebilir. Bu yöntemler hasta üzerinde yapılan incelemeler ve terlemenin durumuna bağlı olarak doktor tarafından uygulanmaktadır.

Botoks Tedavisi

En çok tercih edilen yöntemler arasında yer alan ve tıp alanında farklı tedavilerde de kullanılan botoks, ter bezlerine uygulandıktan sonra bezlerin geçici olarak pasif kalmasını ve terleme işlevini görmemesini sağlar. Ayrıca botoks tedavisi uzun süre geçerliliğini koruduğu için de terleme tedavisinde ilk sıralarda yer alır.

Krem-Losyon Tedavisi

Doktor tarafından hastanın terleme türüne bağlı olarak bazı krem ve losyonlar verilmektedir. Bu tedavi yönteminde terleme sorununda azalma meydana gelir. Ancak krem ya da losyonlar her hastada başarılı ve uzun vadeli sonuçlar sağlamamaktadır.

İyontoforez Tedavisi

Etkili yöntemler arasında yer alan ancak ömrü uzun olmayan iyontoforez yönteminde ise koltuk altına özel bir cihaz ile 30 dakika boyunca elektrik verilmekte ve ter bezlerinde şok etkisi oluşturulmaktadır. Oldukça başarılı olan bu yöntem ise 2 ile 3 hafta arasında etkisini kaybettiği için ayda bir yapılması gerekir.

Terleme Tedavisi Kimlere Yapılır?

Günümüzde terleme konusunda problem yaşayan her birey herhangi bir sağlık sorunu ya da kullanılacak ilaçlara karşı herhangi bir alerjik reaksiyonu bulunmaması halinde terleme tedavisini tercih edebilir. Bu yöntem ise genellikle aşırı derece terleyen ya da terleme sonrasında kötü koku ile görüntüden rahatsız olan bireyler tarafından seçilmektedir.

Özellikle aşırı derece terleme sorununa sahip olan ve kış aylarında bile sık sık terleyen bireylerin tercih ettiği terleme tedavisi, yapılan uygulama sonrasında uzun süre etkisini göstermektedir.

Terleme Tedavisi Kimlere Yapılır?
Botoks ile Terleme Tedavisi Nasıl Yapılır?

Terleme sorunu bulunan hasta üzerinde ilk olarak incelemeler yapılmakta ve uygulanacak enjeksiyon bölgeleri seçilmektedir. Doktorunuz tarafından daha sonra ter bezlerine yönelik botoks uygulaması lokal anestezi ile yaklaşık 15-20 dakika içerisinde tamamlanmaktadır.

Etkisi Ne Kadar Sürer?

Terleme tedavisinin etkisi uygulanacak olan yönteme bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Hastaların iyontoforez yöntemini seçmesi halinde kısa süreli bir çözüm oluşturması nedeniyle sürekli olarak tekrarlaması gerekmektedir.

Botoks tedavisinin seçilmesi halinde ise uzun süreli çözümler üretilmesi mümkündür. Doktorunuz tarafından ter bezleri hedef alınarak yapılan enjeksiyon sonrasında yaklaşık olarak 5 ile 6 ay boyunca herhangi bir terleme sorunu meydana gelmemektedir. Ayrıca hastanın sağlık durumu ve ter bezlerindeki sorunların seviyesi de yine bu sürenin uzamasını sağlayabilir. B0T0KS tedavisi yapılması halinde 6 ayda bir tekrar başvurulması ve tekrarlanması gerekir.