Karın Germe Nedir?

Yıllar içerisinde aşırı kilo alıp verme, gebelik gibi durumlar karın bölgesinde şekil bozukluklarına, cildin gerginliğini kaybetmesine ve zamanla sarkmasına neden olmaktadır. Karın kaslarının arasındaki dokuların yıpranmasıyla karın öne doğru sarkık hale gelir ve ciltte çatlaklar oluşur. Karın cildinin yıllara yenik düşmesinin getirdiği bu görüntüyü onarmak mümkündür. Karın germe operasyonuyla kişinin ihtiyacı doğrultusunda, daha gergin cilde ve dinç bir görünüme kavuşması sağlanır. Her ne kadar egzersiz, masaj gibi teknikler kullanılarak sarkmalar kısmi olarak kontrol altına alınabilse de yeterli olmayacaktır. Karın cildi sarkmalarında, karın germe operasyonu kesin ve net sonuçlara ulaşmada en kestirme ve kalıcı yöntemdir ve sonuçları oldukça başarılıdır.

Karın germe operasyonu gevşemiş ve sarkan deriyi çıkarma, karın duvarını onarma esasına dayanan bir operasyondur. Abdominoplasti adıyla da anılır. Operasyon planlaması; karın bölgesindeki yağlanma, sarkık bölgenin oranı ve kasların durumuna göre plastik cerrahınız tarafından muayene sırasında belirlenecek ve sizin için en elverişli operasyon teknikleri kombinasyonu uygulanacaktır.

Karın Germe Kimlere Yapılır?

Karın germe operasyonu, gebelik sonrasında veya aşırı kilo alıp vermeyle görülebilen sarkma, çatlak oluşumu gibi karın estetiğinin bozulduğu durumlarda uygulanan operasyondur. Genellikle ilerleyen yaşlarda tercih edilir, 18 yaşından küçüklere önerilmez. Kadınlar kadar erkekler tarafından da talep edilebilir.

• Gebelikte ve hızlı kilo alıp verme sonrasında karın bölgesi deforme olur. Karın duvarını düz tutan kasların aralarındaki dokular açılır, ciltte sarkma ve çatlaklar ortaya çıkabilir. Bu durumlar karın germe operasyonu ile onarılabilir.
  • Karın bölgesinde cilt sarkmasının yanı sıra halen yağlanmaya mevcutsa, karın germe operasyona eş zamanlı olarak, aynı seansta uygulanacak liposuction ile tam ve efektif sonuçlar elde edilebilir. Göbek deliğinin konumu yada şekli kişiyi rahatsız ediyorsa operasyon esnasında göbek deliği yeri ve şekli de değiştirilebilir.
  • Karın germe operasyonu için herkes uygun olmayabilir. Sigara kullanımı yaraların iyileşmesini zorlaştırır ve anestezi esnasında problem teşkil edebilir. Bu nedenlerle cerrahi işleme başvuracak kişinin sigarayı bir süre önce bırakmış olması ve doktorunun öneri ve tavsiyelerine uyması önemlidir.

Karın germe işlemi için herkes uygun olmayabilir. Germe işleminden kısa süre önce büyük oranda kilo alıp verme durumu yaşandıysa önerilmez. Karın germe işlemine başvurmadan önce kilo vermeye ve karındaki kas dokusunu güçlendirmeye çalışmak gerekir. Spor ve kilo verme problemi çözmediyse cerrahi işlem düşünülür. Vücut için uygun bir kiloda olmak da işlem için önemlidir. İç organların yağlanmasının sınırlandırılması gerekir. Bunun yanında sigara kullan kişilerde yaraların iyileşmesi zorlaşır ve anestezi esnasında sorunlar oluşabilir. Bu yüzden cerrahi işleme başvuracak kişinin sigarayı bir süre önce bırakmış olması gerekir. Aynı şekilde şeker hastalığı da yaraların iyileşmesini kötü etkiler. Gebelik durumu karın bölgesini deforme ettiği için gebelikten sonra germe işleminin yapılması kalıcılık açısından önemlidir.

Karın Germe Kimlere Yapılır?
Karın Germe Nasıl Yapılır?

Karın germe operasyonu ortalama üç saat sürer. Karnı düz tutan cilt ve kaslarda gevşeme, sarkma mevcutsa fazla cilt çıkarılır, karın duvarı toparlanarak dikilir. Kasların gerginleştirilmesi operasyonuna plikasyon denir. Eğer karın bölgesindeki yağların alınması da gerekiyorsa operasyona liposuction da eklenebilir. Liposuction uygulanacak bölgenin genişliği hastanın ihtiyaçlarına göre planlanır. Eğer hasta göbek deliğinin konumundan da memnun değilse ameliyat esnasında bu da düzeltilebilir. Operasyon kesisinin karnın alt kısmında iç çamaşırıyla gizlenebilecek bölgede olmasına doktorunuz tarafından özen gösterirlir. Ameliyat bitiminde bölgeye dren yerleştirilebilir. Operasyon sonrasında bir süre korse kullanmak gerekir. Bu, güçsüz kasların ve cildin korunması için önemlidir.
Karın germe işleminde hastaya ve sarkmanın durumuna bağlı olarak anestezi türü değişiklik gösterir. Çok küçük bir bölgeye müdahale edilecekse lokal anestezi kullanılabilir. En sık genel anestezi uygulanır. Anestezi biçimini hastanın sağlık durumu da oldukça etkiler. Genel anestezi uygulanan hastalar operasyon sonrasında bir gece hastanede kalmalıdır.

Karın Germe Riskleri ve Komplikasyonları

Karın germe operasyon da diğer tüm cerrahi girişimler gibi bazı riskler taşıyabilmektedir. Bu riskler doğru ve tecrübeli doktor seçimi ile en aza indirilir.

Karın germe operasyonu sonrasında deri altında sıvı birikmesi ihtimali vardır. Bu durumun önüne geçmek için cerrahınız dren kullanabilir. Drenler genellikle ertesi sabah taburculuk öncesi çıkarılır. Her ameliyat olan risklerden biri olan pıhtı atma riski, karın germe operasyoununda da yaşanabilir. Genç yaşlarda nadiren karşımıza çıkmaktadır. Bu riskin önüne geçmek adına ilaç başlanabilir ve bir süre varis çorabı kullanılabilir. Sigara kullanan hastalarda, yara iyileşmesini kötü etkileyebileceği ve iz oluşumunu tetikleyebileceği unutulmamalı, operasyondan en az bir hafta önce sigara bırakılmalıdır. Yara yerinin enfekte olmaması için doktorunuzun yazdığı antibiyotik tedavisini aksatmayınız, düzenli pansumanlarınızı yaptırınız.

Karın Germe Riskleri ve Komplikasyonları
Karın Germe İyileşme ve Etki Süresi

Karın germe operasyonu kalıcılığı en çok hastanın ameliyat sonrasında tekrar kilo alıp almamasına ve gebelik yaşamasına göre değişmektedir. Gebelik, aşırı kilo alma gibi durumlar işlem gören bölgeyi tekrar deforme edebilir. Bu nedenle gebelik düşünülüyorsa, operasyon gebelik doğumla sonuçlandıktan sonraya ertelenmelidir. Karın germe operasyonundan sonra sağlıklı beslenmeye, düzenli egzersiz yapmaya dikkat ederek olası yağlanmaların önüne geçilmelidir.

Karın germe ameliyatından bir gün sonra hasta yürüyebilir ancak birkaç gün süreyle öne doğru eğilerek yürümesi önerilir. Bu süreçte yük kaldırmaktan kaçınmak gerekir. Operasyonun ertesi günü yerleştirilen drenler alınır. Drenler alınana kadar duş almamak, bölgeyi ıslatmamak gerekir. Hastanın iyileşme sürecinde üç-altı hafta korse giymesi gerekir. Korse güç kaybeden kas ve cildin iyileşmesi için gerekir. Hasta doktora danışarak bir ay sonra hafif egzersizlere başlayabilir, fakat ağır sporlar için altı ay beklemek gerekebilir. Operasyon sonrası hasta çalışma hayatına bir hafta sonra dönebilir. Ameliyat sonrası sağlıklı beslenmek iyileşmeyi hızlandırır.

Karın germe ameliyatları öncesinde ve sonrasında, iyileşmeyi sorunsuz tamamlamak için, dikkat edilmesi gereken hususlar şöyle sıralanabilir:

• Ameliyat risklerini azaltmak için operasyondan bir süre önce sigarayı bırakmak gerekir.
  • Aşırı kilo riskleri arttırır ve ameliyatın başarısını düşürür, ameliyat öncesinde mümkünse ve gerekiyorsa kilo vermek gerekir.
  • Ameliyat öncesinde varsa alerjiler, kullanılan ilaçlar hakkında doktorunuza bilgi verilmelisiniz.
  • Kan sulandırıcı ilaçlara doktorunuz kontrolünde ara verilmelidir.
  • Korse kullanımı doktorunuzun önerdiği süre boyunca aksatmadan kullanılmalıdır.
  • Operasyon sonrasında kimi hareketleri kısıtlamak ve ağır kaldırmamak gerekir. Dikkatli geçirilen ve doktorunuzun tavsiyelerine uyulan bir iyileşme süreci her zaman için daha konforlu geçecektir.