Meme Küçültme Nedir?

Vücudun yapısına göre büyük memeler günlük hayatta insanı zora sokan sonuçlar doğurabilir. Hacimce büyük memeler boyun ve sırt bölgesinde ağrılara neden olabilmektedir. Meme çevresinde pişik, fazla terleme ve kokulara yol açabilir. Sütyen askıları büyük rahatsızlık verir ve omuzlarda çukur benzeri iz bırakır. Büyük memeler sarkmalara daha elverişlidir. Spor aktiviteleri zorlaşır. Günlük hayatta konforu kötü etkileyen, kıyafet seçerken özgür olamama sorunu yaratan bu sorun meme küçültme ameliyatıyla çözüme kavuşturulur. Kısa sürede sonuç alınan bu işlem kişinin sosyal yaşantısında daha rahat ve özgüvenli olmasına da yardımcı olur.

Meme küçültme işlemi, kişinin sosyal hayatını kötü etkileyecek düzeyde büyük memelere sahip olması durumunda fazlalık oluşturan meme dokusunun alınması işlemidir. Hastanın yaşı, gelecekte olabilecek emzirme durumu gibi etkenler işlemin seyrini belirleyen temel faktörlerdir.

Meme Küçültme Nedir?
Meme Küçültme Kimlere Yapılır?

Meme küçültme ameliyatı, memenin boyutu kişinin yaşamını kötü etkilediği durumlarda tercih edilir. Küçültme işlemiyle çözülebilecek sorunlar şöyledir:

• Memenin boyutu ve hacmi boyun ve sırt ağrılarına yol açar. İlerleyen dönemlerde boyun fıtığına yol açabilir. Küçültme işlemiyle sorun çözülür.
  • Sarkma durumuyla birleştiğinde pişik ve terleme gibi sorunlar oluşur. İşlem sonrasında bu sorun ortadan kalkar.
  • Memeler arasında hacim ve boyut farklılıkları görülebilir. Küçültme işlemi sonrasında daha simetrik bir görünüm elde edilir.
  • Meme küçültme işlemlerinde soru işareti oluşturan bir konu da emzirme fonksiyonudur. Uygun hastalarda ameliyat sonrasında kişi gebelik planlasa dahi, meme küçültme operasyonu yapılabilmektedir.
  • İşlem sırasında genel anestezi uygulanır. Genel anestezi sırasında sorun yaratabilecek hastalıklara sahip olanlar için işlem riskli olabilir. Yara iyileşmesini kötü etkileyen şeker hastalığı, sigara kullanımı gibi durumlarda ameliyat sürecini etkileyebilecek faktörler arasındadır en sağlıklı bilgiyi cerrahınıza muayene olduktan edinebilirsiniz.

Meme küçültme işlemlerinde soru işareti oluşturan bir sorun da emzirme fonksiyonudur. İleri dönemde gebelik ihtimali olan hastalar için meme başına yönelik bazı teknikler daha uygundur. Bunlar küçültmenin nasıl yapılacağını etkiler. Fakat az da olsa bir risk vardır. Bu yüzden uygun hastalarda işlem gebelik ve emzirme dönemi sonrasına ertelenebilir.
İşlem sırasında genel anestezi uygulanır. Genel anestezi sırasında sorun yaratabilecek hastalıklara sahip olanlar için işlem riskli olabilir. Bunun dışında yara iyileşmesini kötü etkileyen şeker hastalığı, sigara gibi durumlar da ameliyat sürecini etkiler.

Meme Küçültme Nasıl Yapılır?

Meme küçültme ameliyatlarında, meme ucunun hafif sarkık olduğu durumlarda, meme ucunun çevresindeki koyu renkli alanın, ciltle birleştiği hattan açılan kesi yardımıyla operasyon gerçekleştirilir. Açılan bu kesi ile memede fazlalık oluşturan dokular ve fazla deri alınarak hacmi küçülmüş, dik ve diri memeler oluşturulur. Daha büyük hacimli ve sarkmanın fazla olduğu durumlarda ise; meme başından meme altına kadar uzanabilen düz çizgi halinde kesi açılır. İleri dönemlerde gebelik planlayan ve emzirmede sorun yaşamak istemeyenler için meme başına cerrahınız tarafından farklı bir teknik uygulanacaktır, ancak bu teknikle dahi nadiren de olsa emzirme kabiliyetinde azalma riski vardır. Bu nedenle işlem uygun hastalarda gebelik sonrasına ertelenebilir.

Meme küçültme ameliyatı yapılacak işleme göre 2 ile 4 saat arasında değişen bir operasyondur. İşlem genel anestezi altında uygulanır. Bu yüzden hastanın ameliyat sonrası ilk geceyi hastanede geçirmesi gerekmektedir. İşlem sonrasında hastanın ihtiyacına doğrultusunda dren yerleştirilebilir. Drenler genellikle ertesi gün, hastaneden taburculuk öncesi çıkarılır.

Meme Küçültme Nasıl Yapılır?
Meme Küçültme Riskleri ve Komplikasyonları

Meme küçültme ameliyatı sırasında ve sonrasında gelişebilecek komplikasyonlar; kanama, işlem bölgesinde kan birikmesi, yara iyileşmesinde gecikme, yara yeri akıntıları gibi sorunlardır. Ameliyat öncesi, hastanın kan değerlerinin normal seviyede olması bu nedenle önemlidir. İşlem sonrasında belirgin olarak yara izi kalması söz konusu olabilir; bu durum şeker hastalığı, sigara kullanımı gibi genellikle başka bir rahatsızlıktan kaynaklanır. Bu durumlarda yara izine yönelik tedavi yöntemleri mevcuttur. Meme küçültme işlemi süt kanallarının tümünü ya da bir kısmını kesmeyi gerektirir. Uygun tekniklerle bu oran azalsa da, emzirme de sorun teşkil edebilecek durumlar ortaya çıkabilmektedir. Yara bölgesinde enfeksiyon, dikiş yerlerinde düzensizlikler görülebilir. Böyle durumda erken müdehale ile kalıcı sorunların önüne geçilebilmektedir. Operasyon sonrasında hijyene dikkat edilmeli, aşırı hareketten kaçınılmalıdır. İşlem sonrasında yaşanabilecek hafif ağrılar, batma hissi birkaç gün içerisinde geçecektir. Ağrılara yönelik ilaçlar doktorunuz tarafından verilecektir. Özellikle çok büyük memelerde yapılan küçültme işlemleri sonrası meme ucunun kaybedilmesi nadiren de olsa söz konusu olabilmektedir. Bu nedenle hastaya göre riskin daha az olduğu yöntemler tercih edilmelidir.

Meme Küçültme İyileşme ve Etki Süresi

Hastanın meme küçültme operasyonu olduğu gece hastanede kalması gerekmektedir. Dren kullanıldıysa hasta taburcu olmadan önce, genellikle ertesi sabah çıkarılır. Operasyon sonrasında iki gün duş almamayı önermekteyiz. Hasta birinci hafta ve ikinci haftada birer kez kontrole çağırılır. Kontroller tamamen iyileşme gerçekleşene kadar devam eder. İşlem sonrasında 5-7 gün istirahat gerekebilir. Bu süre sonrasında hasta iş hayatına dönebilir. İşlem sonrası hastaya en az bir hafta uçakla seyahat önermemekteyiz. Ağır sporlara dönebilmek için bir, bir buçuk ay beklemek yeterli olacaktır.

Meme küçültme işlemi kalıcı bir işlemdir. Çok büyük kilo değişimleri, gebelik dönemi bunu etkilese de bunlar daha çok sarkma ve form bozulması şeklinde seyreder. Boyutların eski haline dönmesi zordur.

Meme Küçültme İyileşme ve Etki Süresi

Meme küçültme operasyonu öncesi ve sonrası iyileşmeyi doğrudan etkileyen ve hastaların dikkat etmesi gereken hususlar şunlardır:

• Operasyondan en az bir hafta önce sigarayı bırakmak gerekir.
  • Mevcut hastalıklar, sürekli kullanılan ilaçlar, geçirilmiş hastalıklar hakkında doktora eksiksiz bilgi verilmelidir.
  • Kan sulandırıcı etkisi olan ilaçlar doktor kontrolünde bırakılmalıdır. Kan sulandırıcı etkisi olan besinler de alınmamalıdır.
  • Operasyondan önceki gün doktorunuzun belirttiği saatler boyunca yemek yememek gerekir.
  • Operasyondan sonraki en az bir hafta istirahat edilmelidir.
  • Doktorun verdiği ilaçlar düzenli kullanılmalıdır.
  • Doktor kontrolleri ve pansumanlar aksatılmamalıdır.
  • Operasyon sonrasındaki bir ay boyunca ağır spor yapılmamalıdır.
  • Operasyon sonrasında takılmaya başlayan tıbbi sütyen (sporcu sütyeni) üç hafta süreyle kullanılmalıdır.